Smartkylar

Intelligenta microbutiker i kyl, frys eller skåp

OBEMANNAD FÖRSÄLJNING MED DIGITALA SMARTKYLAR

De intelligenta Smartkylarna Selfly Store från Stora Enso är en revolutionerande ny typ av vendinglösning som gör obemannad försäljning helt okomplicerad både för kund och säljare. 

Färsklagad mat på kontoret, hälsosamma mellanmål på sjukhusen – eller varför inte uthyrning av paddelracketar! Användningsområdena av Smartkylen, som även finns som frys eller okylt skåp, är nästan obegränsade.

Hur fungerar en Smartkyl?

Kunden blippar sitt kort, öppnar dörren och tar vad den behöver. När dörren stängs självinventeras skåpet och kunden debiteras för det den tagit. Du följer enkelt alla transaktioner och lagersaldo i realtid, med möjlighet att anpassa allt från priser till kampanjer.

Våra leasinglösningar med medföljande support gör det möjligt för alla att ställa upp en smart Microbutik utan stora investeringar eller behov av underhåll.

Specifikationer

RFID/sensorsystem gör att systemet automatiskt känner av vilka varor som fylls på/köps av kund.

Bankkortsläsare som kan hantera alla typer av betalning inklusive bankkort, digitala plånböcker, SWISH eller RFID-kort/taggar.

Backend office för realtids överblick av lager, bokföringsunderlag samt möjlighet till justering av priser/kampanjer vid utgångsdatum mm.

Kylfunktion alternativt frysfunktion.

Bildskärm för att visa produktinformation, kampanjer eller marknadsföring.

Sälj egenproducerad mat - och gör skillnad!

Till skillnad från en vanlig vendingautomat kan du sälja ömtåliga matförpackningar med egenproducerad mat i en Smartkyl. Detta har fått flera svenska sjukhus, men även gym och cateringfirmor, att sälja hälsosam mat till sina besökare i Smartkylar. 

Östersunds sjukhus har dessutom minskat sjukhusets matsvin med 70% genom att sälja mat efter bäst-före-datum i Smartkylarna! Smart för miljön. Smart för ekonomin!

Fördelar med våra smartkylar

Obemannad försäljning – Grab & Go

Kunden blippar sitt kort, öppnar dörren och tar vad den behöver. Våran kortläsare kan hantera alla typer av betalning inklusive bankkort, digitala plånböcker, SWISH eller RFID-kort/taggar. Dessutom ökar försäljningen när kunden plockar på sig flera varor.

Ökad sortiment-bredd

Typer av varor som kan säljas i skåpet är inte begränsade av storlek eller om de är ömtåliga. Uthyrningar av paddelracketar, färsklagad mat, korgar med mini-apotek eller frukt är exempel på varor som en vanlig vendingautomat inte kan hantera.

RFID technologi

Vår unika RFID teknik gör att varorna, skåpet och ditt backend office är sammanlänkade. Du ställer in de RFID-taggade varorna och får ett automatiskt lagersaldo. Din kund stänger dörren till skåpet och ser på skärmen vilka varor hon/han kommer debiteras för. Och du följer enkelt allt på distans!

Back-end office för real-time data, optimering och distanshantering

Använd ditt backend office för att följa försäljning och lagerstatus, ta ut temperaturlog, men även för att optimera utbud och priser. Du, men även vår support, kan enkelt hantera den uppkopplade teknologin på distans - till exempel går det att låsa, öppna, starta om och uppdatera skåpet på distans vid behov.

Dynamisk prissättning och rabatter

Med hjälp av RFID taggen kan du enkelt ändra priser, göra paketkampanjer, ge rabatter vissa tider, differentiera priser i olika skåp mm. Du marknadsför enkelt paketpriser så som "fredagsfika" via LED-skärmen.

”Bäst före datum”- hantering

Minska matsvinnet med hjälp av din smartkyl! Du ställer enkelt in en rabatt efter utgåendedatum för att automatiskt rea ut maten. Genom backend-office kan du också enkelt få en överblick över vilka varor i vilka kylar som passerat utgångsdatum.

Kontakta oss för en demonstration.

Du har varorna. Vi har tekniken. 

Sälj säkert och smidigt med digitala smartkylar

Smartkylarna ger helt nya försäljningsmöjligheter. Här är en video från en av våra grymt professionella kunder i Stockholm. Kontakta oss på VP SalesTech så hjälper vi er igång. Kund nöjdheten och och möjligheterna att enkelt variera sortimentet i kombination med att det alltid är öppet genererar en mycket kostnadseffektiv försäljning.

Sälj säkert och smidigt!

Smarta microbutiker i skåp är en revolutionerande ny typ av vendinglösning som bygger på RFID teknik. Den snygga designen, flexibiliteten för varumängd och storlek, den höga stöldsäkerheten och den smidiga  bankkortsbetalningen har bidragit till att den snabbt fått genomslag.

Försäljningen är även betydligt större jämfört med en varuautomat enligt studier som genomförts. Kunden inspireras av varorna på hyllorna och plockar enkelt ihop vad de behöver – precis som i en vanlig affär.

Fyll på skåpet med precis vilka varor du vill och håll sedan koll på försäljning och varulager genom ditt konto – utan att behöva tänka på stöld, personal- eller kassakostnader.

Specifikationer​

Den smarta digitala skåpbutiken i kyl inkluderar:

  • RFID/sensorsystem för 6 hyllplan för att systemet automatiskt ska känna av vilka varor som fylls på/köps av kund

  • Backend office för realtids överblick av lager, bokföringsunderlag samt möjlighet till justering av priser/kampanjer vid utgångsdatum mm.

  • Integrerat betalsystem för bankkort och appbetalning (Nayax VPOS Touch)

  • Bildskärm för att visa produktinformation, kampanjer eller marknadsföring

  • Skåpet är utvecklat för att ha maximal kapacitet/plats för varor och det finns ingen teknisk begränsning på antalet produkter

  • Kylfunktion alternativt frysfunktion.

Tillval: Det går att beställa kundanpassad design av skåpens sidor som tillval.

Marknadsrevolutionerande koncept

Våra leasinglösningar med medföljande support gör det möjligt för alla att ställa upp en smart Microbutik utan stora investeringar eller behov av underhåll. Med utökade öppetider, högre försäljning och minskade  personal- / kassahanteringskostnader blir det en riktigt smart microinvestering!  

Bättre Mat i smartkylar

Läs mer om hur våra smartkylar används som microbutiker på arbetsplatser för färsklagade matlådor.

Galleri

Rulla till toppen